محمدرضا صفا، رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در مراسم افتتاح این ساختمان گفت: در ۴ سال اخیر تمام توان خودمان را ضمن بهره‌برداری از این ساختمان، به تمرکز بر موضوعات مهم تجاری و بازرگانی استان قرار دادیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات این بخش بگشاییم. وی ضمن گرامیداشت ۹۰سالگی افتتاح اتاق بازرگانی هرمزگان گفت : ساختمان احداث شده را با ۳۵‌درصد پیشرفت تحویل گرفتیم و در این چهارسال توانستیم آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. صفا افزود : قوانین خلق‌‌‌الساعه باعث بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی شده است و ازطریق مسوولان استانی و کشوری همواره پیگیر رفع مشکلات تجار بوده‌ایم. صفا با اشاره به اینکه اتاق‌بازرگانی توانست رشد ۳۰۰درصدی در صدور کارت‌‌‌های بازرگانی و رتبه‌‌‌های نخست را در حوزه‌‌‌های مختلف کسب کند، اظهار کرد : ۳۴ میلیارد تومان از زمان شیوع کرونا در حوزه درمان هزینه کردیم و در ساخت ۱۰ مدرسه نیز مشارکت داشتیم و ۲۰ کانکس در زلزله سایه خوش به زلزله زدگان اهدا شد.

وی افزود: اتاق بازرگانی استان مقام سوم در تجارت خارجی و مقام نخست در حوزه آموزش در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ را کسب کرده است. این مسوول از فعالیت اتاق‌‌‌های بازرگانی کیش، قشم، بندرلنگه، جاسک و میناب در این مدت خبر داد و افزود: دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر افتتاح شده و درصدد افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید رجایی هستیم. رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان همچنین از افتتاح دفتر کارنه‌تیر، پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا ICC جهانی و کسب رتبه برتر در زمینه آموزش از دیگر موفقیت‌‌‌های اتاق بازرگانی بندرعباس یاد کرد.

وی همچنین از همدلی در شورای گفت‌وگو و رساندن رتبه این اتاق از ۲۴ به ۱۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: ساختمان اتاق بازرگانی هرمزگان با نمادهای بومی طراحی شده و یادگاری از هیات نمایندگان دوره نهم است که کانونی برای رشد اقتصاد، جذب سرمایه‌گذاری و محلی برای فعالیت‌‌‌های اجتماعی و زنده نگاه‌داشتن نیک نامان اقتصاد این استان همچون مشیردوانی‌‌‌ها و گله‌داری‌‌‌ها و دیگر مردان پرآوازه استان باشد.  گفتنی است، ساختمان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان که عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شده بود، با ۱۶۰۰ نفر عضو در بندرعباس در ۷ طبقه با ۴۸ میلیارد تومان اعتبار ساخته و افتتاح شد.